خواص ژل رویال را بیشتر بشناسیم

ژل رویال چیست و چگونه تولید می‌شود که سرشار از خواص طبیعی و درمانی فراوان است. علت این‌که بسیاری از مردم از ژل رویال به عنوان دارو استفاده می‌کنند چیست؟ ژل رویال یا همان ژل سلطنتی دارای خاصیت ضد تومور و ضد باکتری بودن و باعث ترمیم زخم‌ها نیز می‌گردد. در این متن قصد داریم در مورد ویژگی‌های این ماده شگفت‌انگیز بیشتر بدانیم.

 

ژل رویال چیست ؟

لاروهای کوچک پس از خارج شدن از تخم،به مدت سه روز از ژل رویال تغذیه می‌کنند؛ این در حالی است که ملکه در طی طول عمرش، تمام مدت از ژل رویال تغذیه می‌کند. ژل رویال ویژگی مفید زیادی حتی برای سلامتی انسان دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به اثرات ضدباکتریایی، افزایش سلامتی و ایمنی و فعالیت‌های آنتی اکسیدانی و همچنین خاصیت ضد تومور بودن آن اشاره کرد. ژل رویال از یک نوع ترشح پروتئینی که از غدد هیپوفارِنکس و فک پایینی زنبور عسل کارگر خارج می‌شود تولید می‌شود.

 

چگونگی تولید رویال ژلی

منبع تولید ژل رویال همانند عسل کندوی زنبورها می‌باشد لیکن دلیل تهیه این ماده توسط زنبورها کاملا متفاوت است. همانطور که می‌دانید منبع اصلی انرژی زنبورهای کارگر عسل است حال آن‌که رویال ژلی غذای اصلی ملکه بوده و به همین دلیل ژل سلطنتی نام گرفته که به جذابیت آن می‌افزاید. به طور معمول حاوی حدود ۶۰٪ تا ۷۰٪ آب ، ۱۲٪ تا ۱۵٪ پروتئین ، ۱۰٪ تا ۱۶٪ قند ، ۳٪ تا ۶٪ چربی و ۲٪ تا ۳٪ ویتامین‌ها ، نمک‌ها و اسیدهای آمینه است. ترکیب آن بسته به جغرافیا و آب و هوا می‌تواند متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *